Ana içeriğe atla
Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Turizm ve Otel İşletmeciliği?

1. Deneyimli Akademisyenler

Sektörel deneyime sahip, alanında donanımlı akademik kadromuz ile ulusal ve uluslararası turizm ve otel işletmeciliği konusunda teorik ve uygulamalı eğitim verilebilmektedir. Akademi kadromuz, çağın gerektirdiği etik değerler kapsamında mesleğin tüm ayrıntılarını sürdürülebilirlik anlayışı içerisinde, istihdama yönelik olarak sektöre artı değer katmaktadır.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Öğrencilerimiz eğitim hayatları süresince almış oldukları teorik bilgileri, +1 eğitim modelimiz ile beceriye dönüştürmekte, ayrıca yaz dönemindeki staj eğitimleri ile sektörle daha erken tanışma fırsatı bulabilmektedir. Mezuniyet aşamasına geldiklerinde iş dünyasına donanımlı bir şekilde adım atmaya hazır hale gelen öğrencilerimiz başta Konaklama işletmeleri olmak üzere turizm endüstrisinin hemen tüm alanlarında istihdam edilmeye hazır olarak mezun olabilmektedirler.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Üniversitemizin şehri Sakarya; Marmara bölgesinin en avantajlı şehirlerinden biridir. Şehrin ulaşımı, doğası ve ekonomik yapısı ile . bulunduğu lokasyon, İstanbul’a otoban üzerinden karayoluyla 1 saat 30 dakika ve Ankara’ya yüksek hızlı trenle 2 saat 45 dakika mesafededir. Türkiye’nin turizm alanında en dikkat çeken lokasyonlardan biri olan Sapanca’da yer alan ve Sapanca Gölü’ne yürüme mesafesinde bulunan meslek yüksekokulumuz başta İstanbul olmak üzere büyükşehirlere yakınlığı ile hizmet sektörüne yönelik programlarıyla öne çıkmaktadır. Öğrencilerimiz yakın çevrede yer alan uluslararası ve beş yıldızlı otellerde, işletmelerde uygulama imkanına sahip oluyorlar. Üniversitemizin ve okulumuzun yıl içinde düzenlediği etkinlikler öğrencilere verimlilik kazandırmakla birlikte güzel vakit geçirmelerine de katkı sağlamaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik mezunları, turizm ve otelcilik endüstrisinde gerçekleştirilen her türlü hizmet faaliyetinde görev alırlar. Bu bölüm mezunları kariyerlerine başta turizm sektörü ve konaklama sektörü olmak üzere birçok alanda devam edebilirler. Mevsimlik turizm faaliyetlerinde yer alabilirler. Otellerde, tatil köylerinde, restoranlarda ve dinlenme tesislerinde yönetici olarak çalışabilirler. Bunların haricinde organizasyon şirketlerinde, ajans faaliyetlerinde, özel davetlerde yer alabilirler.

Çalışma alanları; Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı mezunları, Kültür ve Turizm Bakanlığı, turizm ve seyahat acenteleri, oteller, tatil köyleri, yiyecek/içecek işletmeleri, ulaşım şirketleri, kongre ve fuar merkezleri, liman işletmeleri gibi geniş bir alanda istihdam olanaklarına sahiptirler.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Sağlık Kurumları İşletmeciliği -Sağlık Turizmi İşletmeciliği -Aşçılık

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

-Turizm İşletmeciliği -Uluslararası İşletme Yönetimi -Yiyecek İçecek İşletmeciliği -Ekonomi ve Finans -Gastronomi ve Mutfak Sanatları -İşletme -Rekreasyon Yönetimi


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım